In Loppersum hebben jullie de huizen Nul-op-de-Meter gemaakt. Doen jullie dat overal?

Algemeen

Alle huizen die we grootschalig versterken, willen we tegelijkertijd graag verduurzamen. Ons doel is om op die manier onze bewoners te compenseren voor de negatieve gevolgen van de gaswinning. In fase 1a van de pilot is gekozen om de huizen Nul-op-de-Meter te maken. Of we dit in de toekomst ook doen, hangt van de uitkomsten van de evaluatie af. Ook is het denkbaar dat een bepaald type woning niet naar Nul-op-de-Meter verduurzaamd kan worden. Dan kijken we samen met de bewoners welke energiebesparende maatregelen wel genomen kunnen worden.