Wat wordt bedoeld met buurtbemiddeling?

Heeft u last van geluidsoverlast, parkeeroverlast, rommel op straat, harde muziek, intimidatie, stankoverlast, geschreeuw en ruzies of huisdierenoverlast, dan kunt u buurtmiddeling inschakelen als u bereid bent om met uw buren te praten over mogelijke oplossingen.

De coördinator van buurtbemiddeling kijkt samen met u of buurtbemiddeling ingezet kan worden. Er volgt een gesprek over uw klacht bij u thuis. Daarna worden buurtbemiddelaars ingeschakeld. Deze getrainde vrijwilligers luisteren naar het verhaal van beide partijen. Ze geven geen oordeel en zijn neutraal. De buurtbemiddelaars begeleiden ruziënde partijen naar een gezamenlijke oplossing voor hun conflict. Daarbij gaan ze ervan uit dat zelf oplossingen bedenken beter is dan dat een andere partij een oplossing oplegt. Zo is de kans kleiner dat een probleem zich herhaalt. Uiteraard hebben de bemiddelaars een geheimhoudingsplicht.

Buurtbemiddeling is gratis, onafhankelijk en onpartijdig. De deelname is vrijwillig.

Wilt u zich aanmelden voor buurtbemiddeling? Hieronder vindt u de contactgegevens:

  • ·         Stad Groningen Werkpro: 06 412 986 77 of mailen naar: info@buurtbemiddelinggroningen.nl

    ·         Gemeente Het Hoge land: (0595) 745 090 of mailen naar k.spijk@mensenwerkhogeland.nl

    ·         Gemeente Eemsdelta: 0596 – 745 024 of mailen naar info@cadanzwelzijn.nl