Ik ben het niet eens met het energielabel. Wat gaan jullie hieraan doen?
Algemeen
Stap 1: Als huurder het niet eens is met het label, aangeven dat het onafhankelijk is vastgesteld en dat Wierden en Borgen hier geen invloed op heeft.
Stap 2: Huurder nog steeds niet eens en wil rapport zien -> deze kunnen we opvragen bij Vastgoed (via Robert), maar voordat we deze sturen naar de huurder, laten we deze eerst checken bij Invent. De methodieken om het label te bepalen, wijzigen door de jaren heen. Dus het rapport in het systeem is mogelijk niet meer actueel. Invent kan dit controleren en ook direct vaststellen of het label nog correct is. Als deze niet meer juist is, geven ze dat aan ons door.
Stap 3: Als huurder het daarna nog steeds oneens is, dan dient huurder concrete punten naar ons te mailen. Wij kunnen deze doorsturen naar Invent, waarop Invent vervolgens met een uitleg komt.
Stap 4: Blijkt het echt noodzakelijk om opnieuw onderzoek te doen in de woning, dan zullen we dit samen met Invent moeten kortsluiten en een afspraak met de huurder moeten maken.
Stap 5: Na uitleg/nieuwe beoordeling nog steeds niet eens -> dan kan de huurder eventueel naar de Huurcommissie stappen.