Hoeveel energie kan ik in een nul op de meter woning gebruiken?
Algemeen
NOM is gebaseerd op een gemiddeld gebruik* door een gemiddeld gezin**. Als u meer gebruikt (bijvoorbeeld bij een strenge winter, of wanneer u met meer dan het gemiddelde aantal personen in de woning woont of apparatuur met een hoog energieverbruik in huis gebruikt), dan betaalt u het verbruik boven dit gemiddelde aan de energieleverancier. De energie die uw woning oplevert en u kunt gebruiken noemen we een energiebundel.
Als u minder gebruikt (bijvoorbeeld als u een kleiner huishouden hebt dan gemiddeld) dan levert u energie terug aan uw energieleverancier en ontvangt u geld terug.
*Het gemiddelde energieverbruik per jaar in Nederland is ongeveer 3.500 kWh
** gemiddeld gezin = 2,2 personen