Het beslaan van ramen aan de buitenzijde heeft te maken met een hoge luchtvochtigheid en een lage buitentemperatuur. De condensvorming is het grootst in de ochtenduren tijdens het voor- en het najaar. De condens verdwijnt vanzelf wanneer de buitentemperatuur stijgt en de luchtvochtigheid afneemt. Condensvorming aan de buitenzijde is een bewijs van de hoge warmteisolatie van uw glas.
Het beslaan van de ramen aan de binnenzijde heeft te maken met een hoge luchtvochtigheid binnen en een lage buitentemperatuur. Dit is op te lossen door te ventileren en te stoken.
Kunt u het condens aan de binnen- of buitenzijde niet met een doek afnemen? Dan zit de condensvorming tussen de beglazing en is er sprake van een lek. U kunt in dit geval contact met ons opnemen. De glaszetter zal daarna contact met u opnemen. De herstelkosten zijn voor onze rekening.